Uutiset

Asiakaslähtöisyys brändiuudistuksen taustalla

15.8.2022

Suomen Sisustustakan brändi koki uudistuksen kesän 2022 aikana. Uudistuksen taustalla oli Sisustustakan halu kehittää liiketoimintaansa modernimmaksi kokonaisuudeksi. Uudistustyössä oli tärkeää pysähtyä aidosti pohtimaan sitä, mitä Sisustustakka haluaa olla tulevaisuudessa ja mihin liiketoiminnassa tulee täten panostaa. Brändiuudistus on jatkuva prosessi ja jatkossa Suomen Sisustustakka rakentaa brändiään asiakaslähtöisemmäksi. 

Ostopolkuun suoraviivaisuutta uuden verkkokaupan avulla

Osana uudistustyötä rakentui Suomen Sisustustakalle uusi verkkokauppa. Takkamarkkina ja kaupanteko painottuu edelleen vahvasti kivijalkaliikkeisiin. Takkojen ostaminen verkosta yleistyy kuitenkin myös kovaa vauhtia, jonka myötä Sisustustakka haluaa tarjota asiakkailleen mahdollisimman sujuvan ostopolun myös verkossa. Ostopolun sujuvuutta on pyritty edistämään panostamalla verkkokaupan selkeyteen ja nopeuteen. Uudesta verkkokaupasta löytyy entistä enemmän tietoa tuotteista, palveluista ja yrityksestä itsestään. Uudesta verkkokaupasta löytyy myös takan omistajan kannalta olennaista tietoa kuten asennus- ja käyttöohjeita. Verkkokauppa on tehty palvelemaan asiakkaita. Asiakkaiden takia olemme olemassa.

Lukiessasi tätä artikkelia, olet juurikin uuden verkkokauppamme blogissa. Minkälainen kokemuksesi on ollut? Kehitämme toimintaamme jatkuvasti ja arvostamme palautettasi.

 

Monipuolisuus & ketteryys edelleen perheyrityksen vahvuutena

Brändiuudistuksen myötä hiottiin myös strategiaa. Suomen Sisustustakalla on pitkät perinteet suomalaisessa takkamarkkinassa. Vuonna 2001 alkanut toiminta on kehittynyt vuosi vuodelta ja nykypäivänä yritys on yksi merkittävimmistä toimijoista alallaan. Kasvusta huolimatta Sisustustakka on pystynyt pitämään vahvuuksistaan kiinni. Sisustustakan suurimpia vahvuuksia laadukkaiden tuotemerkkien lisäksi ovat edelleen monipuolisuus ja ketteryys. Kattava palvelutarjonta yhdistettynä ketterään yritysrakenteeseen takaa laadun projektin koosta riippumatta. Onnistunut takkaprojekti muodostuu kokonaisuudesta.

Brändiuudistuksen myötä Sisustustakka tulee tekemään merkittäviä panostuksia mm. viestintään. Tarkoituksena on olla aktiivisesti läsnä ja helposti lähestyttävissä niissä kanavissa, missä sidosryhmätkin ovat. Uudistuksen myötä Sisustustakka haluaa tuoda selkeästi ilmi tapansa viestiä nykyaikaisena takkaliikkeenä. Uudistuksen lisäksi liiketoimintaan on panostettu merkittävästi myös tuotteiden puolesta. Merkittävin panostus tuotepuolella on Platinum Spas porealtaiden saapuminen Sisustustakan valikoimaan. Porealtaat tuovat arkeen luksusta ja nyt ne ovat helposti ostettavissa esimerkiksi takkakauppojen yhteydessä.

Sisustustakan uusi yritysilme on saanut inspiraationsa tulisijamaailmaista. Uudessa ilmeessä tummanpuhuvat hiilensävyt yhdistyvät tulenpunaiseen värimaailmaan.

 

Modernilla ilmeellä ennakkoluulottomasti eteenpäin

Yritysilmeen päivittäminen oli tärkeä osa Sisustustakan brändiuudistusta. Uuden modernin ilmeen tarkoituksena on edistää yrityksen viestintää entistä selkeämpään ja modernimpaan suuntaan. Värimaailma on haettu luonnollisesti takkamaailmasta, jota edustaa mm. tummanpuhuvat hiilensävyt sekä punertavat liekkeihin viittaavat värit. Uusi logo edustaa myös tulimaailmaa liekin muodossa. Logoa käytetään sekä tekstillisenä, että tekstittömänä versiona. Yritysilmeen uudistamisen myötä Sisustustakka haluaa myös viestiä tavastaan toimia ennakkoluulottomasti perinteikkäällä alalla.

On hyvä huomioida, että brändiuudistus tehdään taloudellisella tavalla vaiheittain. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että vanhan ja uuden ilmeen siirtymässä voi tapahtua päällekkäisyyksiä. Tämä koskee etenkin perinteisen markkinoinnin materiaaleja. Brändiuudistuksen uskotaan olevan täysin valmis loppukesän/alkusyksyn aikana.

 

A spark can become a flame; A flame can become a fire

 

 

 

Takaisin ylös